torsdag 13 februari 2014

Det där lilla extra!

Ni vet när man får in notan på restaurangen och det ligger ett par chokladbitar på det lilla fatet också. Eller när hälsokostbutiken skickar med en tidning. Frisören ett par shampoprover. Jag gillar det, det där lilla extra som kanske inte kostar så mycket för företaget men som ger mig en liten bonus och får mig på bättre humör.

Nu vill jag tipsa om två webbutiker som bjuder på det lilla extra och som dessutom har väldigt bra sortiment. De hamnar inte under rubriken träning men i alla fall hälsa.

Den första är Softskin som säljer ekologisk hårvård, hudvård och smink. De har ett brett sortiment och helt ok priser. Jag har inte beställt därifrån så många gånger men varenda gång har det följt med någon liten provförpackning och en gång en väldoftande liten tvål. Som om inte det vore nog så avslutas orderbekräftelsen med ett tack...

Tack för att du handlar grönt och har gjort en insats för bättre hälsa och miljö!

Ta väl hand om dig!


Tack själv softskin, jag återkommer gärna som kund!

Mitt andra tips har jag själv bara handlat från en gång. Hittade butiken Medveten mini genom en tävling hos Underbara Clara. Jag vann inte tävlingen men har återvänt till Medveten mini några gånger och gillar utbudet, allt från köksredskap till inredning och barnkläder. Handlat har jag inte gjort förrän förra veckan. Då slog jag till på en ny lunchlåda i rostfritt. Inte så superspännande kanske men jag är lite trött på alla läckande gamla plastburkar. Och har jag en lunchlånda i rostfritt tvingas jag dessutom ösa upp maten på en tallrik innan jag kör den i mikron både trevligare och mer giftfritt. Lunchlådan var inpackad i vanlig wellpapp när jag hämtade ut den, men när jag tog bort pappen möttes jag av detta...

Snacka om att anstränga sig och ge sina kunder det lilla extra. Nästa gång köper jag något mer än en lunchlåda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar