måndag 11 augusti 2014

Back in business!

Säger hej då till en lång och härlig sommarledighet. I morgon är det tillbaka till vardagen med jobb och förskola igen. Det känns faktiskt helt ok. Lärare som jag är har jag haft långledigt och den här sommaren har jag verkligen kopplat av och kopplat bort allt vad jobb och måsten heter. Det behövdes efter en tuff vår då jag inte mådde särskilt bra.

Nu mår jag bra, önskar bara att jag var lite piggare men hoppas att de där järntabletterna som jag börjat knapra ska avhjälpa detta. Jag tycker nästan alltid att det är roligt att komma tillbaka efter semestern, träffa alla härliga kollegor igen, planera nya utmaningar för eleverna (som har en dryg vecka ledighet kvar), komma in i rutiner och kanske lite nya vanor. Hösten är lite grann som nyår tycker jag, ett tillfälle till nystart att komma igång.

Just i år känns det så klart lite extra kul att komma tillbaka till jobbet då bara några känner till den lilla bulan på magen. Innan jag gick på semester var jag i vecka 13 och i morgon är det 21 fulla veckor. Jag har vuxit en del om man säger så :-)

Rutiner och goda vanor till trots, en sak kommer jag att sakna mycket. De där, visserligen ganska tidiga, men väldigt långsamma morgnarna med Bolibompa på sovrums-tvn och långa frukostar i vardagsrummet. Är inget stort fan av att stressa på morgonen, försöker planera så gott jag kan dagen innan men vet att det alltid händer något så att det blir bråttom i alla fall. Därför mina vänner, nu säger jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar