söndag 24 mars 2013

Bryter ihop och kommer igen...

...för vilken gång i ordningen vet jag inte riktigt.

Det är 68 dagar kvar till Stockholm Marathon och jag är långt i från i form. Jag försöker att inte stressa utan tar en vecka i taget. Just den här veckan blir det fokus på lugna löppass, styrka och yoga. Försöker även fokusera mer på kosten och stoppar i mig sådant som är bra för mig. Jag har läst på lite att gluten och socker kan öka infektionsrisken och mjölkprodukter vet jag inte funkar helt 100 med min mage. Mindre sådant alltså och mer frukt, grönsaker, bra fett och bra proteinkällor. Det kan ju knappast skada eller hur.

Det stora träningsmålet blir ett långpass till helgen på ca 15 kilometer. Fixar jag det ser jag mig som helt frisk och redo för tuffare träning nästa vecka. Det som kommer att göra planerandet lite svårare är att jag är iväg två dagar på utbildning med jobbet sover borta och har inte riktigt koll på hur dagarna ser ut, men löparskorna får åka med i väskan i alla fall. Någon timme egentid bör vi ju få.

Hur som helst, den något preliminära planeringen för "bryt ihop och kom igen-veckan" ser ut som följer:

Måndag: morgonjogg (eller ev vagnjogg på eftermiddagen)
Tisdag: lugn löpning/styrka
Onsdag: Yoga
Torsdag: Vila
Fredag: Morgonjogg + styrka
Lördag: Vila
Söndag: Långpass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar