måndag 7 oktober 2013

Ny vecka...

Efter att ha suttit inne hela dagen med krasslig E var det otroligt skönt att komma ut och springa. Jag hade så klart missbedömt vädret och hade klätt mig alldeles för varmt. Borde ha lärt mig vid det här laget - de där intervallpassen med Friskis är sällan kyliga oavsett väder.

Idag sprang vi 10x2 minuter men 1 minut vila mellan. Ett roligt pass där man får jobba på hårt men där du ganska snabbt ser "slutet". En annan typ av träning än 6x Älvsborgsbron . Känner mig nöjd med löpningen, tog i allt vad jag hade, kanske lite för mycket på vissa intervaller vilket gjorde att några blev lite för korta. Försökte tänka på löpsteget, utan att för den skull tänka för mycket. Känner mer nu än tidigare när jag gör "fel" men det är inte alltid så lätt att korrigera i farten. Jobbar på det i alla fall. 

Efter passet hade jag chansen att vika av hemåt lite tidigare men jag bet ihop och sprang med hela vägen tillbaka. Kanske det jag är mest nöjd med på dagens pass. Den där soffpotatisen är för evigt besegrad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar