söndag 1 september 2013

Det börjar dra ihop sig...

September är här och Stockholm halvmarathon närmar sig med stormsteg. Två veckor kvar. Jag känner mig frisk och hyfsat stark. Träningen flyter på bra, självförtroendet på topp och löpningen känns faktiskt riktigt rolig igen.

I fredags hade jag bokat in ännu ett PT-pass med Eva. Vi skulle springa backar, inte bara uppför backar skulle det visa sig utan även nedför. Fick massor av värdefulla tekniktips och rejält med träningsvärk. Den här gången inte bara i benen utan även i axlarna, armarna och magen. Jag är ett levande bevis på att man inte vilar i nedförsbackarna när man springer :-)

Idag avslutade jag veckan med ett långpass, kanske det sista innan halvmaran. Jag hade egentligen tänkt närmare 20 km men dagsformen fick avgöra och jag nöjde mig med 16. Benen var fortfarande rejält stela och jag kände mig lite allmänt småseg. Men jag är nöjd trots allt, fick till ett par kilometer i någon slags planerad halvmarafart - vad nu det är. Känner mig fortfarande osäker på om jag kommer orka den farten i 21 kilometer men som sagt, jag gör ett försök.

I veckan är det fullt ös på jobbet och till helgen är vi bortresta så det blir en utmaning att få till en träningsplanering. Vill gärna hänga med på friskispasset i morgon men jag får se hur benen känns och om jag får ihop det rent praktiskt. Något intervallpass lär det i alla fall bli, ett lite längre distanspass till eller från jobbet och ett lugnare morgonpass till helgen kanske.

Utan på det kör jag hårt med rörlighet, tidiga kvällar och god mat. Stockholm halvmarathon, jag börjar bli redo...bring it on!

Från dagens långpass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar