torsdag 12 september 2013

Kroppen hör vad huvudet tänker...

Någon skrev det på Twitter idag och det är ju så sant. Går du runt och ältar, gnäller och klagar hela dagarna kommer du knappast att må bra och känna dig stark.
Försök vända de där negativa tankarna och se vad som händer med din kropp. Det kan ju knappast skada eller hur?

Tänker du Jag kommer aldrig klara av att springa 5 kilometer ja då blir det rätt svårt. Vänder du på det kan jag garantera att det går förr eller senare! Förutsatt att du inte har några fysiska förhinder (här räknas inte ölmage :-)).

Ibland tror jag att vi väljer de negativa tankarna för att det är det tryggaste alternativet. Väljer man att tro att man kan, ja då måste man ju våga försöka!
Jag skriver detta lika mycket till mig själv som till er. Jag lever inte riktigt alltid som jag lär, jag klagar, jag gnäller och jag ger upp. Men jag vågar bra mycket mer nu än för kanske tio år sedan.

En som verkar vända allt till det positiva trots att han har fullt giltiga skäl att gnälla är Anders Gyhlénius, en av deltagarna i SVTs Klassikern. Anders kämpar mot obotlig cancer med fortsätter träna och ställa upp i lopp, som det verkar med ett ständigt leende på läpparna. Nu hoppas han kunna ställa upp i Lidingöloppet trots att han precis genomgått en svår behandling. Läste chatten med honom efter sista programmet och blev helt häpen. Han har alltså inte slutat med sina lopp efter programmet utan kör på och orkar, för han tänker rätt.

Kroppen hör vad huvudet tänker!

Testa så får ni se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar