söndag 8 september 2013

En vecka senare...

Inser plötsligt att jag inte har bloggat på en hel vecka. Det har varit en späckad vecka med jobb, kvällsmöte och annat. I helgen har vi förlängt sommaren med en tripp till Borås och Borås djurpark tillsammans med svärmor och svärfar, svågrar och svägerskor och lille Es kusiner. En bra vecka och en härlig helg så bloggandet har fått stryka på foten lite.

Under veckan har jag, lite mot alla odds, fått ihop mina tre pass. Det blev ett misslyckat intervallpass i tisdags. Skulle springa korta intervaller över en grusplan men lösspringande hundar och en krånglande lårmuskel störde min koncentration så jag lufsade hem, besviken och stel. Det där med hundarna låter mer dramatiskt än vad det var, jag är inte rädd för hundar men det här var flera stycken och jag fick uppfattningen att ägarna inte riktigt hade koll på sina jyckar. Ingen sprang efter mig eller attackerade mig men de gjorde mig stressad och störde min koncentration.

I veckan har jag också konstaterat att hösten är här. Trots över 20 grader på dagen har den smugit sig in. Löven har börjat trilla och i fredags sprang jag morgonpass i reflexväst för första gången på länge.

Idag sprang jag veckans sista pass. En kortare distans, ca 6 km, med ett par fartökningar i "drömfarten" på Stockholm halvmaraton. Det kändes bra och roligt. Jag ser otroligt mycket fram emot lördag och tycker att det ska bli så kul att springa. Hur det kommer gå har jag ingen aning om, jag vill och tror att jag ska kunna slå mitt personbästa. Om det går vägen får vi se...

Den här känslan kring loppet har varierat väldigt under veckan, jag har pendlat från "det kommer nog inte att gå, jag kommer inte ens att ta mig runt" via "asch, det får gå som det går" till "klart det går, jag är redo, nu kör vi"!

Träningen kan jag inte göra så mycket åt just nu. Jag kommer köra två (eventuellt två och ett halvt :-)) pass den här sista veckan för att hålla igång benen. Det jag kan göra något åt är rörligheten som jag jobbar med varje dag för att slippa de där tunga trötta låren.

För övrigt försöker jag sova ordentligt, äta bra och normalt och som vanligt tänka glada tankar!

Ha en fortsatt fin kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar