tisdag 1 december 2015

Lucka 1 - Jävligt jobbig julkalender

Förutsättningarna var inte de bästa, om måndagen var seg så var tisdagen om möjligt segare. Två vakna barn i natt ledde till att storebror fick stanna hemma även idag. Själv hemma med två övertrötta barn blev det inte mycket tränat. Dessutom jobbade maken sent så jag fick rodda hela middags- och läggningskarusellen själv. Det gick oväntat bra men när det hela var över var jag såg jag stjärnor av trötthet. Hade det inte varit för den jävligt jobbiga julkalendern så hade det inte blivit någon träning idag, men jag kan ju inte börja fuska redan första dagen.

Därför blev det, ett kort och effektivt hemmaträningspass:

10 x 2 kettlebellsvingar
10 x 2 burpees
10 x 2 benböj
10 x 2 utfall
10 x 2 höftlyft på boll

och som en avslutning….11 tåhävningar, för att få till den snygga siffran 111 repetitioner.

Vad som finns bakom lucka 2 får vi se i morgon…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar