måndag 7 december 2015

Lucka 5-7

En samlad lucköppning idag….

Lucka 5: öppnades lördag kväll. Lite stela ben efter löpbandsintervallerna så det passade fint med ett yoga/rörlighetspass. Vill så gärna känna mig sådär yogisk som typ Malin Berghagen men egentligen är jag skitdålig på det får aldrig till det där med att andas hit och dit och stressar förmodligen igenom övningarna alldeles för mycket. Gick en kurs för en evighet sedan. Har läst några böcker. Följer yogagirl på instagram, men inte mer än så. Men det är skönt att sträcka på kroppen lite mer fokuserat ibland. Det blev i alla fall 5 solhälsningar och 5 övningar för höfter och rygg som jag inte vet vad de heter.

Lucka 6: 6 kilometer i ett extremt o6igt (sorry about that) väder. Fy vad det blåste och regnade. Med vinden i ryggen fick jag nästan bromsa men åt andra hållet var det som att springa in i en betongvägg. Går inte till historien som mitt bästa pass men jag var skitnöjd efteråt.

Lucka 7: En lite oinspirerad styrkecirkel hemma i hallen. 5 övningar 7 repetitioner, 2 set. Totalt 70 repetitioner alltså. Fokuserade på rygg, axlar och armar. Roligare än så blev det inte.

Om jag ska hålla min streak med "varannan löpning" ska jag alltså springa något med 8 i morgon. Ska jag kanske springa runt i 8or? Springa 8 kilometer? 8 backintervaller? Eller sadla om helt och springa 800 meter? Titta in i morgon så får ni se.

I morgon ska jag även försöka få till några andra inlägg än "julkalenderinlägg" har faktiskt skrivit lite men är så otroligt långsam nuförtiden att jag aldrig blir riktigt klar, men det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar