måndag 14 december 2015

Lucka 10-14

Kämpar på med den jävligt jobbiga julkalendern. Jag måste erkänna att jag inte riktigt trodde att jag skulle komma så här långt. Men nu är jag drygt halvvägs till julafton och det är faktiskt riktigt roligt, jag ser fram emot att känna hur det känns efter den 24.

Nu börjar det kännas att jag har kört många dagar i rad, även om det har varit korta och ganska lugna pass, så har de varit effektiva och kännbara. Men förra veckan blev det ett par lugna dagar träningsmässigt. I lucka 10 och 11 la jag in två pass av mental träning. Om det nu kan räknas som träning? Även om det inte är fysiskt eller tränar några specifika muskler så tycker jag att det är ruskigt svårt och jobbigt. Men nu har jag hittat en bra app som jag har provat några gånger, "Head space" heter den. Egentligen tycker jag ju att all träning är mental, finns inget bättre än att rensa skallen med ett löppass hem efter jobbet, men det skadar inte att variera sig. Jag är inte helt såld på "Head space" ännu men jag ska ge den några gånger till.

Lucka 12 och 13 blev det löpning igen. Lucka 12 fick bli intervaller, 12x1 minuter med 1 minuts vila innan jag drog iväg på barnkalas med storebror (ett annat slags träningspass). Lucka 13 blev en kortare löprunda för att komma igång med Springhjälpen till förmån för Musikhjälpen. Följt av ett gäng hoppövningar tillsammans med storebror. Vill jag ha någon att träna med, ställer storebror oftast upp, säger jag att "nu ska vi hoppa" är han definitivt med. Vi körde enbenshopp, upphopp och grodhopp. 13 repetitioner av varje.

Idag, lucka 14, var jag lite sugen på att springa vidare för "Springhjälpen" som lottade ut ett par riktigt fina lurar, men när regnet började smattra mot rutan tog latmasken över. Det fick bli ytterligare en kort men intensiv styrkecirkel med
- Kettlebellsvingar
- Benböj
- Höftlyft på boll
- Mountainclimbers
2x14 på varje.

Morgondagens lucka blir någon form av löpning. Om inte vädret är allt för ruggigt tar jag med mig lillasyster i löparvagnen och springer på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar