söndag 17 februari 2013

103 dagar kvar!

Håhåjaja dagen D närmar sig med stormsteg.

Om 103 dagar står jag på startlinjen redo att springa mitt första marathon. Jag försöker tänka positivt, inte stressa utan tänka klokt kring träningen och försöka göra det som känns rätt. Den här veckan som gick har varit något av en "prova på-vecka" efter alla sjukdomar. Nu känner jag mig redo för lite mer allvar med lite längre men fortfarande lugna pass. Går allt som planerat blir det långpass på i alla fall 12-13 kilometer till helgen. Så här är det tänkt:

Måndag: Morgonpass ca 4 km
Tisdag: Styrka cirkel
Onsdag: Morgonpass ca 4 km
Torsdag: Styrka överkropp
Fredag: Vila
Lördag: Långpass ca 12-13 km
Söndag: Vila

Två pass styrka och tre pass löpning som sagt. Inte jättemycket och inte jättetufft. Utmaningen för veckan ligger i att jag råkar ha fullt upp på jobbet och kommer behöva jobba en del kvällar, dessutom är E fortfarande lite hängig och sover dåligt på nätterna och som om inte det vore nog är mannen borta ett par kvällar. Lösningen ligger i morgonträning men för att morgonträning ska fungera kräver det att jag får sova lite mer än de senaste dagarna.

Ni fattar, det är många delar som ska stämma men jag har en plan i alla fall... och ett mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar