tisdag 26 februari 2013

Vad är du bra på?

Jag går just nu en utbildning på två dagar som är kopplad till mitt jobb. I början av dagen fick vi göra en sån där käck presentation av varandra där vi bland annat skulle säga vad vi var bra på. Det kunde vara något kopplat till arbetet eller något i allmänhet.

Vad är du bra på?

Det är en ganska provocerande fråga, det är liksom inte riktigt ok att säga det högt. De flesta fick fundera länge innan de kom på något. Jag fick fundera ett tag för jag kunde inte välja bara en sak :-) Det finns faktiskt rätt många saker som jag är rätt bra på...

- baka
- laga mat
- frågesport
- bygga tågbanor
- lyssna
- virka
- storhandla
- .....

(Börjar låta som en hemmafru nu så jag stoppar där)

Till slut bestämde jag mig i alla fall för att säga att jag är bra på att vara effektiv och använda tiden väl - när jag sätter den sidan till. Ett möte som jag håller i slutar nästan alltid tidigare, bara för att jag skippar allt dösnack och gör det som ska göras.

Inget konstigt med det eller?

Varför är det egentligen så svårt att säga att man är bra på något?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar