lördag 16 februari 2013

Fjäskmiddag eller politiskt korrekt pizza!

Lillen är fortfarande krasslig och går runt på en diet av isglass, festis, riskakor och fruktpuré. Själv är jag vansinnigt trött efter en natt med på tok för lite sömn. Trots trötthet ställde jag mig och bakade pizza "för det brukar han ju gilla" - såklart smakade han inte ens men det är en annan historia.

Hemlagad pizza är för övrigt en riktigt miljösmart rätt där du kan ta tillvara på rester och få dem att smaka toppen, du vet det där som är för lite för en portion men för mycket för att slänga.

Godast blir det om du gör egen botten och tomatsås men det finns färdiga varianter att ta till när tiden är knapp . Är du riktigt finurlig river du gamla ostkanter som ligger och torkar i kylen men idag körde vi riktig mozzarella.

Barnpizzan toppades med julskinka som fanns kvar i frysen, veg.pizzan (mannens) av lite quornbitar, också det ett "frysfynd", själv slog jag till på några frysta räkor. Plussa på någon grönsak, kryddor och en massa ost och där har ni vår lördagsmiddag!

Servera med sallad!



Mannen kallar den en politiskt korrekt pizza :-)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar