måndag 12 november 2012

En bra början...

Jag var ju full av tillförsikt inför min tuffa vecka. Tyvärr har det inte riktigt gått som planerat, men jag ska inte tråka ut er med jobbsnack utan fokuserar på det som blev bra.

Strax innan 5:30 vaknade jag av mig själv. Nöjd med att jag återigen fått sova en hel natt ställde jag in mig på att få snooza några minuter. Tyvärr råkade jag nysa och väckte upp vår högljudda katt så för att han inte skulle väcka resten av huset smög jag mig upp.

När det lika var tyst och lugnt i huset (katten tystnar så fort jag kommer upp) tände jag några ljus och rullade ut yogamattan. Gjorde några solhälsningar och sträckte ut rygg och höfter, kände mig förvånansvärt smidig trots att det var ett tag sedan sist. När mattan lika var utrullad passade jag på att klara av dagens planka, 1:30. Efter dusch och fix käkade jag grötfrukost med leverpastejmackor och kände mig energisk som Gunde.

Efter arbetsdagens sista möte skulle jag försöka skynda mig uppför en trappa för att hinna hämta E i tid på förskolan. Det gick sådär, snubblade till på ett trappsteg och lyckades slå i mitt högra knä. Kände direkt att det inte var bra gjort men höll masken (tror inte att någon såg mig) och stapplade bort mot bilen. I skrivande stund är knäet lite blått och ömt men inte speciellt svullet, jag hade egentligen tänkt springa i kväll men avvaktar till i morgon. Förhoppningsvis är det ingen större fara, förbannad på mig själv för att jag är så klantig bara.

Eftermiddagen ägnade jag att pyssla i köket. Fixade till lite goda sallader till middagen och testade att baka det här brödet som trend och träning tipsade om här om dagen. Brödet blev gott, men jag tror att jag ska salta lite nästa gång, eventuellt äta med ett lite saltare pålägg.

Jag får nog känna mig nöjd med dagen trots allt. I morgon har jag planerat in alldeles för många utvecklingssamtal, laddar genom att lägga mig tidigt för att förhoppningsvis vakna tidigt och kanske springa en liten runda....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar