söndag 25 november 2012

En mer välplanerad Maria...

Om en vecka påbörjar jag marathonträningen på allvar. Marathon.se:s program startar måndag den 3 december och jag ska hänga på. Jag både ser fram emot och bävar för att få lite struktur i träningen igen. Ibland har jag svårt att se hur jag ska få det att gå ihop, med jobb, mammaliv, sömnlösa nätter och lite nöje då och då. Men jag vill ju det här och då får man det att fungera eller hur?

Den här sista veckan av innan marathonprogrammet ska jag försöka plocka fram en mer välplanerad Maria på alla plan. En som inte stressar ner lite halvvissen sallad i lunchlådan på morgonen utan gör den ordentligt dagen innan, som lägger fram kläder både vanliga och tränings dagen innan de ska användas, en som inte fastnar framför tvn då det egentligen inte finns något att se...

Tid finns alltid, det gäller bara att använda den väl.

Den här veckans träning har blivit cykel till jobbet två gånger, 30 min NTC och ett löppass. Nästa vecka blir nog något liknande, men jag ska försöka få till i alla fall ett löppass till och en vända till gymmet. Så får det bli...

Sov gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar