måndag 12 november 2012

Vad hinner man på 200 dagar?

Idag är det exakt 200 dagar kvar till Stockholm Marathon.

Jag ser fram emot dagen otroligt mycket men självklart hoppas jag att tiden inte går alltför fort. Jag har mycket kvar att lära innan jag är mara-redo.

Träningsplanen har jag hyfsat klart för mig: 

- Resten av november fortsätter jag som nu, lugnt och bekvämt men ökar på distansen.
- I början av december tänker jag signa upp mig på Marathon.ses program med målsättning....nej den avslöjar jag inte ännu :-)
- Efter jul är jag förhoppningsvis i bättre form och mer självsäker, då ska jag börja springa intervaller med Friskis igen.
- Till våren tänker jag springa ett par lopp (oklart vilka) för att få lite fart under fötterna.

Den andra juni 2013 vill jag känna att jag har gjort vad jag kunde, jag är förberedd. Sedan kan det alltid gå som det går.

Övrigt som jag funderar på:

- Hur ska jag hålla mig frisk under våren så att jag orkar med all träning?
- Jag kommer att behöva springa betydligt längre pass än jag är van vid. Hur ska jag hålla ångan uppe? Själva loppet är en sak, då är det folk runtomkring men när jag tränar kommer jag oftast vara själv.
- Skor, jag måste köpa nya skor. Vilka ska jag köpa? Angenämt problem. När måste jag köpa mara-skorna för att hinna springa in dem?
- På tal om det där med att springa själv, jag vill ha ett par sköna lurar att springa med. Vilka ska jag tipsa tomten om?

200 dagar är i alla fall mer än ett halvt år, jag borde hinna en del i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar