fredag 2 november 2012

En november-streak!

Träningsglädje-Sara har utsett November till årets streakmånad. Sara tänker ägna sig åt "streaklöpning" vilket inte handlar om att springa runt naken, ledsen om jag gjort några besvikna, utan det handlar om att springa många dagar i en följd. Eller göra något annat kanske?

Jag är väldigt sugen på att haka på springstreaken, men är osäker på om jag fixar det med tanke på hur dåligt tränad jag är just nu, det kanske inte är riktigt realistiskt. En sak som jag egentligen borde göra är yoga varje dag men samtidigt känns det som att yoga inte är något som man ska göra för att man måste, utan verkligen känner för. Jag har testat yoga varje dag innan, men utan några direkta resultat.

Min november-streak kommer istället att bestå av hatade/älskade plankor. Att jag ska palla det varje dag i en månad är realistiskt men samtidigt utmanande. För att undersöka om det sker någon förbättring överhuvudtaget kommer jag att ta tid på mina plankor och redovisa resultatet för varje dag under fliken "Plankutmaningen" här ovan.

Hänger du med? Skriv en rad här eller på twitter under #plankutmaning så peppar vi varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar