onsdag 3 april 2013

Det var det här med planeringen...

Förra veckans planering såg ut så här:

Måndag: morgonjogg (eller ev vagnjogg på eftermiddagen)
Tisdag: lugn löpning/styrka
Onsdag: Yoga
Torsdag: Vila
Fredag: Morgonjogg + styrka
Lördag: Vila
Söndag: Långpass


Det gick ju...bra, så när som på det där med styrka och yoga som jag fortsätter att förtränga. Känner mig  hyfsat stel i baksida lår och lite seg i ryggen efter de där 4 löppassen så det behövs. Men hursomhelst....4 löppass. Tack påsken för det! 

Angående mina "kostmål" har det slunkit ner lite väl mycket påskgodis men jag försöker balansera upp det med bra mat, mycket grönsaker och så träning såklart! Det är tur att det bara är påsk en gång om året! :-)

Den här veckan kikar jag på marathonprogrammet igen. Enligt detta ska jag springa 43 kilometer fördelat på 3 pass, varav två långa intervallpass. Känner att det blir lite tufft att komma upp i den distansen men försöker följa passen hyfsat i alla fall! 

Så här blir (blev?) veckan:

Måndag: Vila
Tisdag: Fartlek 7 km
Onsdag: Vila
Torsdag: Backintervaller
Fredag: Vila
Lördag: Långpass >20 kilometer

Hmm känns som att det saknas något. Borde pilla in lite plankor och rörlighet i alla fall. Jag får jobba på det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar