lördag 6 april 2013

En halvmara på tunga ben...

Alltså dagens pass, jag vet inte vad jag ska skriva och inte riktigt hur jag ska vända detta. Det gick så himla dåligt! Första 7-8 kilometrarna gick ok, men sedan började jag stelna till i baksidan av låren och det blev bara värre och värre. Varvade snigellöpning med att gå men det släppte inte riktigt. Planen var att springa minst 20 kilometer - helst lite längre - men när jag började närma mig milen och det kändes riktigt uppgivet bestämde jag mig för att en halvmara får räcka, vände och sprang tillbaka samma sträcka. Det borde jag kunna kämpa mig igenom. 

Det gjorde jag också, men det var knappt. 

Kämpade med låren, kämpade med fötterna (måste köpa nya skor), kämpade med huvudet ("inte ta bussen, inte ta bussen, inte ta bussen"), kämpade mot hungerskänslor (?), kämpade mot cyklister mitt i vägen och barnvagnar i bredd. 

Det var inte mycket till löparglädje - I'll tell you that! 

Något var positivt i alla fall:

- Jag lyssnade på Petra Axlund Stegmans nya podcast Inner strength podcast, riktigt bra och intressant. 
- Magen var glad och nöjd hela vägen.
- Jag sprang faktiskt (ok jag gick en del men, men) en halvmara.

Att jag ska springa dubbelt så långt om 56 dagar försöker jag att inte tänka på just nu, men jag har en plan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar