måndag 22 april 2013

Jakten på de perfekta tightsen.

Jag börjar inse att det inte bara är träning och bra mat som behövs för att springa ett marathon. Många små detaljer ska falla på plats innan jag står där på startlinjen. 

Igår tog jag tag i första steget på resan och bokade tågbiljetter. Helt plötsligt kändes allt så verkligt. 

I helgen planerar jag att ta itu med skobekymret. Jag har nog insett ganska länge att jag måste byta ut mina skor men inte riktigt tagit tag i saken. Nu är det hög tid. Vill hinna springa i alla fall något riktigt långt pass i dem innan. 

Kläder är ju riktigt krångligt - men ett angenämt problem. Tröjor och toppar har jag ett stort gäng att välja på men vill helst hitta något nytt och fint. Men vad? Kollar för skojs skull väderhistorik för de senaste åren...

2008: +25 grader, soligt 
2009: +26 grader, soligt
2010: +16 grader, mulet
2011: +15 grader, mulet
2012: +3 grader, regn och blåst

Minst sagt varierande som synes. Kommer nog inte köpa något nytt racigt linne förrän jag kollat väderprognoserna. Det kan ju faktiskt hända att jag måste byta ut det mot underställ och vindtät jacka. Om jag för övrigt skulle få önska väder hade jag valt mulet och uppehåll utan tvekan. 

I helgen blev jag istället helt uppslukad av att hitta de perfekta tightsen till loppet. Långa som sitter bra har jag, om det nu skulle få för sig att bli sådär kallt igen. Korta är det lite värre med. 

Valet står mellan strax ovanför knäna och strax nedanför. Kortare känner jag mig inte bekväm i. Men ska de vara svarta eller färgglada? Lutar åt svarta med någon färgdetalj. Är också lite petig när det gäller midjan, vill helst ha "snören" som jag kan dra åt så hårt jag vill. Avskyr att springa med tights som "kasar ner". 

Mycket att ta hänsyn till :-) 

På listan står just nu de här, de här, de här eller kanske de här . Några synpunkter? 

Mycket att tänka på som sagt! 


Hoppas att jag får lämna de här gamla trotjänarna hemma. 



3 kommentarer:

  1. Hej! Nummer 2 eller 4 var snyggast enligt mig. Ingen koll på passformen dock.

    Kram från syster

    SvaraRadera
  2. Visst är de snyggast? Men måste ju testa så att de sitter bra också! Ett annat alternativ är de här

    http://en.rohnisch.com/en/artiklar/running/shape-sofia-capri-z-.html

    Stort plus på att de finns i flera färger! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det varierande väder. Känns som det bara blir kallare och kallare.

    Har en tävling i bloggen där du kan vinna en sångpåse. Avslutas 27/4. Delta gärna: http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

    SvaraRadera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar