söndag 7 april 2013

Jag har en plan....

Nästa vecka är det back in business igen med jobb och förskola. Jag har haft ett skönt och väldigt avslappnat påsklov - kanske lite för avslappnat. Jag borde kanske egentligen ha jobbat några timmar under veckan, men har valt vila och bara suttit en stund nu i kväll - gått igenom mail och förberett lite.

Nästa vecka tänker jag satsa på transportträning för att försöka få ihop två lite längre rundor även under veckan och som vanligt ett långpass på lördag. Går allt som planerat ska jag ha sprungit ett marathon totalt den här veckan, så här är det tänkt.

Måndag: Transportcykling (är det vår så är det) + styrka
Tisdag: Vila
Onsdag: Transportlöpning till jobbet (ca 10 km) + styrka
Torsdag: Transportlöpning från jobbet (ca 10 km)
Fredag: Vila
Lördag: Långpass ca 23 km
Söndag: Vila

Jag har aldrig sprungit till jobbet tidigare så det blir en utmaning. Kommer behöva gå upp rejält tidigt så att jag hinner äta frukost, 10 km är lite för långt för att springa på fastande mage tycker jag.

Vi får se hur det går ihop! Nu ska jag förbereda lunchlåda och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar