måndag 17 mars 2014

"Tänk inte så mycket - bara gör det"

Våren är i antågande och så också löparformen. Jag har inte bloggat så mycket på sista tiden, men jag har fortsatt springa, tro det eller ej träningspass gills även om man inte skriver om dem :-) Det kanske är en slump, eller också har det att göra med att jag hållit mig frisk *pepparpeppar* men löpningen känns faktiskt bättre än på länge nu när jag inte tänker så mycket på den - jag bara gör!

På söndag är det dags för årets första lopp - Göteborgsvarvets seedningslopp. Jag har dålig koll på seedningsreglerna och har ingen aning om hur snabbt jag måste springa för att hamna i en bättre startgrupp på varvet. Men jag tänker gå dit och springa ett bra millopp - hur snabbt det kommer gå det får vi se då. Jag fick lite goda råd från coachen idag om hur jag ska springa "smart'' och lägga upp loppet. Det lät bra och jag tror jag kan klara det - det måste väl vara en bra början?


Nya skor - ett tydligt vårtecken. Dessa är så fina att de är värda ett eget blogginlägg - någon annan dag kanske! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar