torsdag 27 mars 2014

You snooze, you loose!

Vill ge mig själv en rejäl klapp på axeln idag. Trots att jag tagit minst en vilodag för mycket efter Seedningsloppet. I morse ställde jag nämligen klockan på 5:15 (KVART ÖVER FEM) bara för att hinna springa till jobbet. Fingrarna kanske snuddade lite vid snoozeknappen - men jag hade bestämt mig och stod fast vid mitt beslut. 

Jag är ju fruktansvärt lat och morgontrött så egentligen är det mot naturlagarna att jag ska göra detta. Men jag gör det ändå. Tricken för mig är just det där att jag måste bestämma mig och kläderna ska ligga framme redan dagen innan. Det enda jag gör på morgonen är att klä på mig, äta lite furkost, dricka kaffe och lägga ner lunchlåda i ryggsäcken. 

Dagens löpning gick över förväntan och jag studsade in på jobbet strax innan halv åtta. Hann precis duscha, fixa till mig och käka en macka innan första lektionen började. Pigg!

Det här med morgonlöpning är bra grejer!

2 kommentarer:

  1. Men hjälp 5:15!? Jag är så imponerad :D
    Inte bara över den arla morgonstunden utan även att du sprang till jobbet. Wow liksom.

    SvaraRadera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar