måndag 15 september 2014

En bula i balans...

Snart går vi in i sista tredjedelen av graviditeten. Det har varit sex månader av först illamående, sedan förlamande trötthet och en seg förkylning. Men nu, nu börjar vi äntligen hitta någon slags balans, bulan och jag. Sover hyfsat bra på nätterna. Käkar en järntablett var tredje dag vilket räcker till att hålla uppe järnvärdet, detta trots att jag inte äter så mycket kött. Väldigt skönt!

Med tanke på hur bra allt känns just nu är det inte mer än rätt att köra på med lite träning. Det är ju så himla kul och skönt när jag väl gör det, men hjälp så tungt det är att komma igång efter ett uppehåll. Hursomhelst blev dagens ett kort styrkepass med:


  • Kort uppvärmning
  • Marklyft med kettlebell
  • Tåhävningar
  • Försiktig planka på knäna
  • Höftlyft
  • Hantelrodd
  • Bicepscurls 
  • Lätt stretch 
Ser kanske inte så mycket ut, men jag känner mig stark och nöjd! :-) 


En liten parentes som avslutning. När jag följde diskussionen på Twitter efter gårdagens val blev jag ledsen och illa till mods över många kommentarer som fälldes. Hur många som väljer att rösta efter egen plånbok och inte verkar bry sig ett dugg om andra. Jag förstår att många känner sig besvikna efter valet men till slut kände jag att det tog för mycket energi av mig och valde att ta en paus från Twitter på obestämd tid. Jag har inte tagit bort kontot, men bestämt att jag inte ska gå in där just nu. Kanske tar jag upp twittrandet igen i framtiden när allt lugnat sig lite. Hur det än går tänker jag fortsätta kämpa mot rasism, för feminism och miljön - men jag gör det i ett annat forum.  Hoppas att ni förstår! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar