söndag 7 september 2014

Powergröten!

Min mage har varit lite urballad de senaste veckorna. Bebis börjar bli stor och lite inre organ får snällt maka på sig. Dessutom har jag börjat äta järntabletter vilket inte direkt hjälper mot magknipet. Värst har det varit efter frukost, kan inte äta för mycket för snabbt (alltid bråttom på morgonen ju) men samtidigt inte för lite för då är jag tokhungrig innan 9. Nu har jag hittat en bra frukost som både håller mig mätt och magen glad. Någon gång innan lunch kompletterar jag med ett litet mellanmål i form av en frukt, macka, ägg eller liknande.

Säg hej till en klassisk havregrynsgröt toppad med lite nyttigheter.



Helt vanliga ekologiska havregryn, inte fibervarianten, kokade i micron. En tesked kokosolja, ett par teskedar osötat jordnötssmör eller en näve nötter, lite chiafrön och bär från frysen (idag blev det svarta vinbär, blåbär fungerar också väldigt bra). Vanlig mellanmjölk till. Dricker juice, vatten eller te. Beroende på vad jag är sugen på.

Idag, då jag kunde äta lite senare och slipper stressa, kompletterade jag med avokadomacka och kiwi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar