fredag 26 oktober 2012

Min matfilosofi!

Ska man träna så måste man äta, så är det. Letar ni bantningstips eller vill ventilera kostnojjor har ni tyvärr hamnat fel. Mat är energi och kroppen behöver energi för att fungera. I min matfilosofi är inget förbjudet, men det finns saker som är bättre eller sämre för mig när jag har som mål att springa långt (och helst fort): godis, fikabröd och alkohol är inget bra löparbränsle för mig, så det försöker jag begränsa till en dag i veckan. I övrigt äter jag det mesta. 

Jag tror på att bra mat håller mig pigg, frisk och stark. Äter gott om frukt och grönt, försöker hålla det så naturligt och så fritt från E-nummer och annat trams som möjligt. Men visst viker jag från mina principer ibland, äter godis mitt i veckan, tar en proteinbar till mellanmål eller struntar i att fixa grönsaker till middagen. Jag tror att det där lilla "fusket" gör inte så mycket om man till största delen lever hälsosamt. För hur hälsosamt är det egentligen att nojja över sina matval och känna ångest över eventuella felval?

Allt är tillåtet, bara inte hela tiden! 


Mest det här....

...och det här! 

Mindre av det här....

...och det här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar