lördag 29 juni 2013

God morgon juni och något nytt!

Den där godmorgonutmaningen var ju en väldigt bra idé för att komma igång med löpningen efter Stockholm Marathon. Jag gillar egentligen att träna på morgonen, men nu känns det som att det runnit ut lite i sanden. Det var lite svårt att få ihop det under den här första semesterveckan, men men jag får väl vara nöjd med de pass jag fick till. Igår morse hade jag planerat att springa men sängen var lite för skön så jag låg kvar till maken åkte till jobbet. Det fick bli en vagnjogg istället, ett slags improviserat intervallpass med stopp för att titta på båtarna och kasta stenar i vattnet!




Nu börjar jag sakta men säkert formulera någon slags plan för Stockholm halvmarathon i september. Jag är i alla fall anmäld och har köpt ett träningsprogram från marathon.se. Ska försöka hålla det så gott det går, lägga till lite extra styrka och kanske förlänga något långpass. Men framför allt....intervaller intervaller intervaller! Vill man springa snabbt, får man träna snabbt! 

2 kommentarer:

  1. Det är bättre att få ihop lite än inget alls.
    Är du taggad inför Stockholm Halvmarathon? Är sugen på att testa det loppet också ngn gång.

    SvaraRadera
  2. Lite typiskt mig det där, går all in i många utmaningar men når sällan ända fram :-) Men som du säger, lite är bättre än inget!

    Är grymt taggad för Stockholm halvmarathon, sprang förra året och tyckte det var jättekul! Rekommenderas!

    SvaraRadera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar