torsdag 27 juni 2013

Hur snabb kan man bli?

Jag har väldigt lätt för att identifiera mig som en långsam löpare. Jag är ok med det, jag trivs med att lufsa fram i bekvämt tempo. Hellre långt och långsamt än kort och snabbt har varit mitt motto. Men jag vill gärna tro att jag KAN bli snabbare bara jag ger mig sjutton på det.

Så istället för att fokusera på att ligga i hängmattan och käka glass i sommar ska jag fokusera på att bli en snabbare och starkare löpare. Mitt mål blir att försöka slå min bästa tid på halvmaran (2:13:07) vid Stockholm halvmarathon den 14 september. Någon exakt strategi för hur jag ska ta mig an detta har jag inte arbetat fram ännu men jag jobbar på det och tar gärna emot tips!
Stockholm halvmarathon 2012, resultat 2:21:06 - Ok, tiden är inte allt, men jag vill gärna tro att jag kan mer än så här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar