måndag 24 juni 2013

Tänk vad lite semester kan göra...

Påbörjade första riktiga semesterveckan idag.

Vaknade strax innan klockan 6 när mannen gick upp. Övervägde att ligga kvar ett tag till. Kände efter en liten stund, vänta nu....vad är det här för känsla? Jag kan väl inte vara...pigg? Jo, så kändes det faktiskt. Lättade på rullgardinen, skymtade i alla fall lite sol mellan molnen. Det fick avgöra - det blev ett morgonpass!

Om jag oftast brukar känna mig som en snigel när jag springer var känslan idag lite mer....elefant kanske. Tung och klumpig. Men jag kom mig ut och avverkade några kilometer i alla fall. När jag kom tillbaka åt jag långfrukost med Lillen innan jag fick ett rejält ryck och röjde upp i lägenheten, diskade, dammsög och torkade alla golv OCH bakade kanelbullar.

Strax efter halv 12 var vi i stan för att hämta SysterYster och syskonbarn vid tåget. Kände mig som ett under av energi och effektivitet :-) Nu när klockan är strax efter 20 börjar jag dock bli väldigt trött!

Jag tror inte att alla mina semesterdagar kommer att vara så här späckade, ibland behöver man ligga i hängmattan eller liknande och bara softa men då och då är det skönt att ta dagen från morgonen och inse hur mycket man faktiskt kan hinna med!

I morgon vilar jag från träning men dagen blir allt annat än soft - laddar för heldag på Liseberg med en 3-åring, en 6-åring och en 8-åring! Det blir en tuff men förhoppningsvis glad dag!

Må så gott alla!


Lille E inne på Trädgårdsföreningen får symbolisera dagen - fullt ös! 


2 kommentarer:

  1. Duktig du är som kommer upp på morgonen för träning. Skulle inte jag fixa alls.

    SvaraRadera
  2. Det är inte så svårt - han den lille väcker mig strax efter 6 varje morgon, semester eller inte semester :-)

    SvaraRadera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar