söndag 16 december 2012

Avslutar en vecka by the book!

I Marathonprogrammet den här veckan står det: 22 kilometer på 3 pass. Jag har gjort: 22,5 kilometer på 3 pass! Mycket nöjd med detta! Avslutade veckan med 10,5 kilometer på näst intill snöfria vägar, gårdagens regnande gjorde sitt till, för första gången på länge kände jag att jag kunde springa hyfsat obehindrat även om det fortfarande går långsamt.

Nästa vecka blir vecka 3/26 och jag tror och hoppas att om jag tar mig igenom den här veckan kommer jag att ha etablerat en vana som gör att det i fortsättningen blir lättare även fast passen blir tuffare. Vi får se om min hypotes stämmer. Nästa vecka jobbar jag dessutom bara 4 dagar och kommer inte behöva jobba några fler kvällar innan jag går på välförtjänt jullov.

Så här ser planen för nästa vecka ut:

Måndag: Vila
Tisdag: 6 km lätt distans + styrketräning
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: 6 km medelhård distans + 3x60 m koordinationslopp
Lördag: vila
Söndag: Långpass 12 km

Piece of cake eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar