söndag 2 december 2012

Vecka 1/26 - Marathonträningen

Nästa vecka är det äntligen (?) dags. Jag kör igång på allvar med marathonträningen efter program från marathon.se. Träningen pågår i 26 veckor och kommer innebära 3-4 pass/vecka, mest löpträning så klart men även styrka. Den här första veckan ser jag som någon slags mjukstart, 3 pass lätt distans ska inte bli något problem. Tänker mig ett styrkepass på torsdag som något av en bonus. Den största utmaningen blir det där onsdagspasset, eftersom maken är borta mycket den här veckan har jag inget annat väl än att lägga in det på morgonen. Med lite planering och beslutsamhet så går det nog vägen...

Måndag: 4 km lätt distans
Tisdag: Vila
Onsdag: 6 km lätt distans (morgon)
Torsdag: Corestyrka
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: 8 km lätt distans

Nu är jag igång, yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar