onsdag 13 november 2013

"Bara borsta tänderna och gör det"

Det kanske inte riktigt var så Coach Eva sa när vi pratade igår - men någonting ditåt. Hursomhelst gick det plötsligt upp för mig varför jag gör den här satsningen - jag vill se resultat. Utifrån mina förutsättningar vill jag att det ska gå mycket bättre 2014 än det gjorde 2013 och vill man bli bättre då måste man....träna!

Det är segt just nu massor att göra på jobbet, sena kvällar, tidiga morgnar, för tillfället ett sjukt barn som håller oss vakna på nätterna. Lägg till det novembertråkigt väder och mörker. Inte precis så att man studsar ut i löparskorna...Men den här perioden, den går ju över.

Jag tänker att om jag tar mig igenom november. Kommer jag ganska snart, kanske några gånger i alla fall, få springa på gnistrande snö som knarrar och glittrar under fötterna. Och då kommer jag att vara superduperstark när vi kommer fram till den där trista snösmältningen då allt bara blir blött och plaskigt och man inte kommer framåt. Och tar jag mig igenom DEN perioden kommer jag att vara stark bortom alla gränser när jag står på startlinjen till seedningsloppet i mars. Efter det blir det raka spåret mot Göteborgsvarvet och Stockholm maraton. :-) Så tänker jag mig vintern alltså, som att packa inför en trevlig resa - en jobbig grej som måste göras :-)

Så idag gjorde jag det...borstade tänderna och stack ut. Det var mörkt, det blåste och jag var trött. Men jag gjorde det 8x400 m + uppvärmning och nedjogg. Det gick kanske lite väl långsamt och farten var väldigt ojämn men jag besegrade latmasken och novembermörkret! Idag var jag en vinnare!

Maj kommer fortare än man tror - det gäller att ligga i! Bild från 2011 - mitt första varv... 

1 kommentar:

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar