tisdag 19 november 2013

Odrägligt nöjd!

Idag stod det transportlöpning hem från jobbet på schemat. Velade lite om jag kanske skulle förlänga passet till ett långpass istället, allt för att slippa de där jobbiga fartökningarna. Bestämde mig till slut för att dela upp fartökningarna i två kilometersblock, körde så en gång innan och det gick bra. 

Började med 3 kilometer i lugnt tempo, ökade under en kilometer - kände mig urstark. Lugnade ner pulsen med att gå några meter innan jag joggade upp till 5 kilometer. Så en kilometer ökning igen - lite tyngre. Går lite till och planerar jogga resten av vägen hem. Inser plötsligt att det går på tok för långsamt och att jag har betydligt mer att ge, så det blir en fartökning till innan jag joggar lugnt resten av vägen. 

Ibland blir det inte som man tänkt sig - det blir lite bättre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar