söndag 19 januari 2014

Bygga upp och komma igen...

Sprang mitt första pass på snö idag och första sedan den där förkylningen. Det gick tungt och trögt och gav mig inte riktigt den där kicken jag hoppats på.

Men inte så mycket att göra åt den saken. Nu gäller det att sakta men säkert bygga upp den här gamla kroppen igen för att hitta tillbaka till löpfornen. Jag vet att veckan som kommer blir seg, kanske även veckan efter det. Den här veckan blir det fokus på korta lugna distanspass, nästa vecka höjer jag nivån lite, ökar distansen och lägger på ett intervallpass - förutsatt att allt känns bra så klart! Inte mer än tre löppass nästa vecka så att jag hinner återhämta mig mellan varje.

På tal om återhämtning ger jag mig själv några regler att hålla mig till för att slippa dra på mig fler virus i nuläget. Dessa är...

- Av med svettiga träningskläder DIREKT efter passet.
- Äta något (bra) inom 30 min efter passet.
- Dricka mer vatten.
- Dricka mer grönt te! Sägs vara vansinnigt nyttigt.
- Skölja näsan varje dag - jag VET det är lite äckligt men effektivt.
- Sist men inte minst, släcka senast klockan 23 varje kväll. Sömn är oslagbart!

För övrigt fortsätter jag som vanligt!



Dagens ben - sega!



Så här långt ser träningsdagboken för 2014 rätt bedrövlig ut, men snart hoppas jag på fler gröna pluppar :-)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar