fredag 3 januari 2014

Mellandagsreatips!

Besökte Röhnischbutiken för första gången när vi var i Stockholm under julhelgen. Var på jakt efter den här jackan som jag sett att de reade. Jackan skulle matcha tightsen jag köpte i höstas. 

Kom dit strax efter att de öppnat och var i stort sett ensam i butiken (hur ofta händer det under mellandagsrean?). Hittade jackan och provade den, passade även på att prova en tröja i lysande orange mest för att det var bra rea och man kan aldrig få nog många träningströjor (eller?). Båda satt fint och fick följa med hem. Nu har jag provsprungit med dem några gånger och kan lämna följande omdöme: 

Jackan är snygg och fyller sin funktion. Lite dumt att den inte har någon ficka bara. 

Men tröjan...TRÖJAN!!! Den har allt, den absolut skönaste jag sprungit i, lagom lång och åker inte upp  när man rör sig och har långa ärmar med små hål i som man kan stoppa in tummen i. Förutom att den är skön är den ju snygg också och har de där små detaljerna som man ofta ser hos Röhnisch, som en liten volang i svart på kragen. Valde mellan den svarta och den orangea men tyckte att svart var lite tråkigt, nu önskar jag att jag köpt båda :-)




Är inte så trendkänslig när det gäller träningskläder (inte andra kläder heller) men är extremt petig med att kläderna ska sitta skönt och fylla sin funktion. Springa långpass i tights som hasar eller tröjor som skaver är ingen höjdare, därför blir jag så himla glad när jag hittar sådant som passar. Att de dessutom är snygga gör så klart inget :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar