tisdag 7 januari 2014

Risig...igen!

Det blir inte alltid som man tänkt sig. I söndags sprang jag ett alldeles utmärkt långpass på 13 kilometer. Sprang favoritrundan runt broarna, lyssnade på Håkan lite för högt i hörlurarna, började fundera över varvet och allt var sådär gôtt som det kan vara bara i Göteborg :-) Kom hem fylld av självförtroende, slängde mig till och med ner på träningsmattan och kompletterade med lite styrka. Stängde veckan på 28 km löpning fördelat på fyra pass och tänkte att "nu j**lar är jag på gång".

På kvällen var jag väldigt trött och kände mig lite "mosig" i huvudet. Viftade bort det som "druckit lite dåligt" och "sprang ju faktiskt ganska snabbt, ganska långt". Men på måndagen hade den där "mosigheten"spridit sig till halsen och jag kände mig långt ifrån ok. Blev arg och besviken, det kan väl inte vara så att jag blivit förkyld IGEN? Har jag inte precis blivit frisk?

Tror jag sa högt att nu skiter jag i det här med löpning, men jag menade nog inte riktigt allvar. Skickade i alla fall ett långt och inte så lite frustrerat mail till coachen som lugnade och gav lite goda råd. Tydligen rätt lätt att man drar på sig infektioner så här i uppbyggnadsfasen och då kanske man måste ta hand om sig lite bättre. Tycker i och för sig att jag är rätt duktig på att pyssla om mig själv, käkar D-vitamin och probiotika som tillskott och mer spenat än Karl-Alfred :-) + en hel del annat nyttigt och färgglatt! Ok jag kan säkert sova lite mer och stressa lite mindre och den där handspriten står vid tvättstället utan att användas speciellt ofta. Traskar dessutom runt lite för länge i mina svettiga träningskläder och hinner bli kall efter träningen - det känns som den lättaste saken att åtgärda, och den trevligaste, inte minst för mina närmaste :-)

Men nu är läget som det är. Vaknade dessutom med feber i morse och fick sjukanmäla mig. Inte så kul första arbetsdagen efter jullovet men inte så mycket att göra åt. Hur det blir i morgon återstår att se, tror att en god natts sömn kan göra underverk men har för säkerhetsskull planerat till en vikarie.

Hoppas på en snar comeback i löparskorna - Never give up :-) 

Under tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar