lördag 25 maj 2013

7 dagar kvar....

Nu börjar nedräkningen på allvar! En vecka kvar...eller egentligen mindre för vid den här tiden nästa vecka hoppas jag att jag sitter med benen högt i soffan hemma hos mor och far och känner mig så där odrägligt nöjd med mig själv.

Hur ska man ta sig an den här sista veckan? Det verkar finnas lika många svar som det finns marathonlöpare. Jag kommer att ta mig an den med ett lugn. Nu är inte rätt tid att börja stressa över utebliven träning, de mil jag har sprungit de kommer räcka. Jag kommer äta mig mätt på mat jag gillar som jag vet att min mage mår bra av, inte överdriva åt något håll men aldrig bli så hungrig att jag tappar energi. Samma sak med vätska, dricka mig otörstig på vatten, utan att överdriva.

Vad gäller träningen vill jag springa en gång, kanske tisdag eller onsdag bara för att få igång benen lite 5-6 kilometer max. För övrigt håller jag igång med vardagsmotion för känslan och lite yoga för rörlighet och rygg.

Jag försöker (jag gör verkligen det) gå och lägga mig klockan 22 eller absolut senast 23. Men det är en tuff vecka som kommer innebära en del kvällsjobb så kanske jag inte håller det varje kväll.

Det var det, min uppladdningsplan. Om den håller får vi veta om lite mindre än en vecka!



Dagens rätt: Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk (ej med på bild) en klassisk frukost! 

Dagens app: YR än så länge ser det riktigt riktigt bra ut. Fortfarande för tidigt för att säga säkert men det verkar som att vi slipper förra årets väder i alla fall! 

Dagens träning: 6 kilometer, avslappnat skönt, lättare än på länge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar