torsdag 9 maj 2013

Dagens träning!


Den här veckan har varit lite soft och oplanerad. Skönt det ibland. Egentligen hade jag planerat att springa igår men ställde in på grund av ett intensivt regnande. Ska jag vara riktigt ärlig var jag rätt trött också. Tur att jag får två extra dagar ledigt den här veckan. 

Jag var rätt trött i förmiddags också och vädret såg minst sagt osäkert ut men ett träningspass kan inte skjutas upp hur länge som helst. Var hemma själv med han den lille så det blev ett löppass med sällskap. Tog det säkra före det osäkra och packade joggingvagnen med regnkläder, kex, russinpaket, favoritgosedjur och småbilar. Men E var med på noterna och hade inget alls emot att "åka agn" en liten stund. 

Till en början var det väldigt härligt ute. Duggregnade lite lätt men det störde oss inte. Lillen pekade på lastbilar och spårvagnar och verkade hyfsat nöjd. Jag sprang på, kändes bra, hyfsat lätt. Efter drygt två kilometer kom det riktiga regnet. Det vräkte ner, att stanna och ta på regnkläder var ingen idé, vi var redan sjöblöta, så det var bara att vända hemåt. Drog ner solskyddet på vagnen så E var hyfsat skyddad, måste se om vi inte kan skaffa ett riktigt regnskydd. 

Väl hemma hade det naturligtvis slutat regna, men då var vi ju liksom...hemma och väldigt väldigt blöta! Firade en bra men hyfsat kort (4 kilometer) runda med blodpuddinglunch! :-) I morgon lämnar jag vagnen hemma och springer långpass igen, näst sista om allt går som planerat! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar