måndag 13 maj 2013

Vårruset Göteborg 2013 - En blöt historia!

Det regnade från alla håll när Vårruset Göteborg gick av stapeln. Jag sprang tillsammans med ett gäng kollegor, tre av oss valde att testa på årets nyhet - 10 kilometer på tid. Ett steg i rätt riktning för Vårruset om ni frågar mig. Vi som sprang 10 kilometer startade först, sprang 2 varv på ordinarie banan och en liten (otroooligt påfrestande) extrasläng innan vi gick i mål. Banan var helt ok, utmanande och kuperad - skyltningen för oss som sprang 10 km hade kanske kunnat vara lite bättre. Blev plötsligt osäker på om jag gick i mål på rätt ställe :-)

I mål fick jag medalj, banan och den obligatoriska sponsorpåsen. Picknicken i gröngräset ställdes in och flyttades till en kollegas lägenhet i närheten. Där mumsade vi potatissallad och mackor med rökt lax. Väldigt trevligt men bröt upp ganska tidigt och cyklade hem till en varm och skön dusch! 

Det här med tiden förresten, min kära Garmin ville inte starta men enligt resultatlistan kom jag i mål på 1:03:08, ingen toppentid men jag sprang hela vägen och sprang till och med om några. På det hela taget är jag mycket nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar