fredag 10 maj 2013

Avbrutet långpass....

Nej det är ingen fara på taket. Jag är ok. Lite besviken och en aning sliten men helt ok.

Planen var ca 20 kilometer idag. Mitt näst sista långpass. Det kändes ok från början, lite stelt kanske efter gårdagens vagnjogg. Men jag sprang på. Stelheten spred sig lite och jag började känna av ryggslutet som jag hade så mycket problem med inför Göteborgsvarvet förra året. Helt uppenbart har jag slarvat med styrketräningen på sistone. I och med att jag vet vad det är och att det inte är någon fara sprang jag på i alla fall.

Efter drygt 5 kilometer gör jag någon slags konstig manöver som är svår att förklara. Det blev något slags felsteg men inte så att jag trampade snett utan mer sträckte till lite i knäet. Det kändes men gjorde inte jätteont så jag sprang på. Tänkte att det nog skulle släppa.

Sen tänkte jag om...

Det gick att springa utan smärta helt klart, men det kändes och det kändes inte helt ok så efter drygt 6 km vände jag hemåt. Gick en ganska lång bit, testade springa, det funkade. Varvade springa och gå hela vägen hem. Försökte fokusera på löpteknik och positiva tankar. När jag kom hem kändes det nästan som vanligt igen.

Stretchade lite extra ordentligt och smorde in knäet med kylgel. Det blir nog bra det här! Vilar och stretchar lite extra i morgon!

Premiärsprang i mina kortaste shorts - japp, benen är bleka och lite småfeta men de är mina och de är starka! 

De där mörka molnen störde mig lite men tur i oturen hann jag hem innan regnet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar