lördag 4 maj 2013

Längsta passet med de sämsta förutsättningarna!

Uppladdningen inför dagens pass var inte den bästa.

1) Personalfest igår men drack cola och gick hem tidigt, helt enligt planen - dock ganska trött.

2). Vaken med febrig och magsjuk E i natt, inte direkt planerat men fick ett par timmars sömn på soffan på morgonen, innan jag satte igång med frukost.

Fyllde på rejält i två etapper. Ville testa magen lite inför maran. Ett test som föll väl ut. Hyfsat bra energi hela vägen och inget magkrångel.

Sprang min vanliga långpassväg, råkade få världens motvind på väg ut så någon fart var det inte tal om. Men det var å andra sidan inte målet.

Drack lite efter 5 km, efter dryga milen tryckte jag i mig en gel och ännu mer vatten, efter 15 km sprang jag några meter till bara för att innan jag vände hemåt igen.

Lika långt till alltså, men jag måste ju ändå hem så det var bara att springa på.

Nu gick det lite lättare ett tag, med vinden i ryggen. Mina snabbaste kilometrar blev faktiskt 18 och 19.

Runt 24-25 började jag tappa igen. Energin började ta slut, fötterna ömmade och baksida lår var rejält stela. Jag fyllde på energi och drack vatten men kom aldrig riktigt igång igen.

Motstod frestelsen att hoppa på spårvagnen och kämpade vidare.

Drygt 30 kilometer stannade klockan på! Jag är grymt nöjd med att jag gjorde det trots dålig uppladdning!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar