lördag 18 maj 2013

Ett sista långpass...

Det är så jag tänker minnas årets Göteborgsvarv. Som det sista långpasset innan Stockholm marathon.

Vädret är något många kommer prata om efter det här loppet. Det var varmt och kvavt, det åskade och regnade. Ingen gassande sol som tur var men ändå väldigt väldigt varmt och ingen skön luft.

Men jag kämpade på, kunde springa hyfsat avslappnat hela vägen. Störde mig dock mer på trängseln än vad jag gjort tidigare år. Såg två utmattade löpare som togs om hand av sjukvårdspersonal. Minst 4 ambulanser med blåljus. Hoppas verkligen att alla klarade sig bra.

Jag är nöjd med att jag sprang smart och gjorde mitt lopp. Jag hade ingen riktig dipp utan kände tvärtom  att jag hade krafter kvar mot slutet. Kände av lite huvudvärk (förmodligen på grund av åskan). Fick även lite skav från tightsen som korvad upp sig men på det hela taget ett problemfritt lopp trots vädret.

Tiden visar dock att även jag fick kämpa en hel del. 2:24 är bara en minut snabbare än min sämsta tid. Men nu var det inte tiden som var det viktiga idag. Det viktigaste var känslan och att det skulle bli ett bra förberedelsepass inför maran om två veckor.

Jag är nöjd, hur gick det för er andra?




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!

    Det var tungt, varmt och jäkligt, men jag tog mig i mål och känner mig jättenöjd! Anmälde mig till nästa varv i morse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bra jobbat till dig också! Härligt att du kör på't igen med en gång :-)

      Radera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar