onsdag 1 maj 2013

Nya tider nu....

När jag tränade mot halvmaran hade jag en runda där jag brukade springa mina långpass. Över Älvsborgsbron, längs Hisingen bort till Göta älvbron och så hem igen. Springer man kortaste vägen är det runt 13 kilometer. Ibland la jag till någon extrasläng för att få till ett längre pass, men oftast blev det bara runt 13.

Idag sprang jag den rundan för första gången på länge. Sol och ledig dag gjorde att jag kunde kosta på mig ett lite längre "vardagspass". För plötsligt blev jag medveten om att mitt gamla långpass inte kändes speciellt långt längre. Jag kände till och med att jag kunde trycka på lite extra och fick till rätt bra fart under fötterna.

Det gäller att inte fastna i gamla hjulspår....eller träningsrundor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar