söndag 13 januari 2013

Dagen efter skitpass!

Känslan efter gårdagens pass ha hängt kvar hela dagen idag, som en tung och trött känsla. Känner mig inte sjuk eller så. Bara trött. 

Tog med Lillskrutt ut på en promenad, för att få lite luft och lite sol men det hjälpte inte så mycket. Sov en stund på soffan. Svullade lite choklad och kakor, men det gjorde mig bara tröttare. Jag måste nog lära mig lite mer om det här med återhämtning tror jag + sova lite mer på nätterna. 

Nästa vecka blir hursomhelst en lite lugnare vecka rent träningsmässigt. Funderar dock på att revoltera lite mot marathonprogrammet och springa längre på torsdag för att kunna transportspringa hem från jobbet. Satsar på lugna lätta pass dock, här är den preliminära planen:

Måndag: 6 km lätt distans + styrka
Tisdag: Plankutmaningen
Onsdag: Vila
Torsdag: Lätt distans ca 10 km + plankuntmaningen
Fredag: Vila
Lördag: Långpass 16 km lugnt!
Söndag: vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar