lördag 12 januari 2013

Skitpass!

15 kilometer lugn distans stod på programmet idag. 15 kilometer är långt men inte jättelångt, ingen omöjlighet alls. Jag var förberedd, hade ätit ordentligt dagen innan och rejäl frukost på morgonen.

Natten var inget vidare i och för sig, sov dåligt med en liten fot inkilad mellan skulderbladen och hängandes längst ut på kanten av sängen, så där som småbarnsföräldrar gör ibland. Det var den första missen, som jag i och för sig inte kunde göra så mycket åt.

Den andra missen var att jag lyckades klä mig alldeles för tunt. Jag gör alltid tvärtom, klär mig för mycket, svettas som en galning och tvingas springa halva rundan med en tröja knuten runt midjan och stora tjocka handskar i händerna. I sista stund, valde jag bort tjocka jackan mot en fleecefodrad väst och de tjocka handskarna mot ett par tunna. Dumt val skulle det visa sig. Kände redan när jag kom ut att det var kallt, men tänkte att det blir nog bättre när jag börjar springa - det blev det inte!

Som om inte det vore nog kändes benen tunga och jag kom aldrig riktigt in i någon bra rytm. Men jag kämpade på, svängde av lite tidigare än planerat för att få vinden i ryggen. När jag började närma mig hemmet stod klockan på 13 kilometer, lite för lite bestämde jag och tog en liten runda till. Till slut stannade klockan på 14,5 kilometer. Lite slött av mig att inte klämma den där sista halvkilometern men viljan var helt slut!

Skitpass...sånt som händer! Glömmer och går vidare!

Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar