lördag 24 augusti 2013

Det ljusnar mellan molnen!

Nu när jag inte har sprungit på en vecka, på grund av förkylning, känner jag åter igen hur mycket löpningen betyder för mig.

När jag springer rensar jag hjärnan och laddar batterierna inför nya utmaningar. Jag sover bättre, blir inte lika stel i rygg och axlar och känner mig allmänt piggare och gladare.

En veckas uppehåll kan tyckas lite men tillsammans med första riktigt tuffa arbetsveckan sedan semestern har det inte varit så kul. Även fast jag har vilat mer, känner jag att jag inte har riktigt återhämtat mig mentalt - hur flummigt det än kan verka!

Men idag var det alltså dags. Har kvar lite hosta och snuva men för övrigt känner jag mig ok. Kände mig stel och tung till en början men det släppte ganska snart. Sprang fyra kilometer i mitt lugna, bekväma tempo med ett par fartökningar utan att hosta och utan att pulsen gick upp alltför högt!

Jag förklarar mig som så gott som frisk och laddar för en hel träningsvecka nästa vecka!

Ha en fortsatt skön helg!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar