onsdag 14 augusti 2013

En månad kvar!

En lång och härlig semester har tagit slut. Det känns helt ok, rutiner är bra för mig, jag får faktiskt mer gjort då. Men den här första veckan har jag varit trött och otroligt seg men trots allt hållit uppe träningen. Även fast jag inte bloggat eller twittrat om alla pass :-)

I lördags sprang jag drygt 16 kilometer, i måndags var jag med på friskis intervallpass (kul och superjobbigt) och idag sprang jag från jobbet och fick ihop knappt 10 kilometer. Det känns bra och betydligt mer inspirerande och roligare efter mitt PT-pass med Eva.

Det som stör mig en smula är att jag har blivit så ofantligt stel. Antar att jag använt muskler som inte riktigt är vana att arbeta. När jag springer i mitt mysiga bekvämtempo känns det som att jag skulle kunna springa hur långt som helst och får aldrig någonsin träningsvärk - men nu alltså.....aj!

Planen blir att jobba mycket med rörlighetsövningarna som jag fick av Eva resten av veckan för att få igång de där stela benen. Vad gäller löpning blir det i alla fall ett långpass på lördag förhoppningsvis utan lika mycket aj!

Idag är det exakt en månad kvar till Stockholm halvmaraton. Jag ser fram emot det, det ska bli enormt kul att springa i Stockholm igen. Vad gäller tiden VET jag att jag kan springa snabbare än de där 2:12:13 som jag gjorde på Göteborgsvarvet 2012. Men mycket kan hända som påverkar tiden så jag försöker att inte fokusera för mycket på den. Jag vill göra mitt bästa och springa så snabbt jag kan och jag har en strategi, men den tar vi någon annan gång - nu ska jag sova.

Stockholm halvmaraton 2012 - bättre kan jag! 


3 kommentarer:

  1. Nu blev jag lite pepp, skönt! Har tappat peppet. Hittade en lång raksträcka som slutar i en lång backe igår som jag funderar på att springa intervaller i. Hm. Eftermiddagens uppgift kanske.

    SvaraRadera
  2. Gör det! Galet jobbigt men skönt efteråt! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Blev inget med det igår - det kom en magkatarr emellan. Nytt försök på onsdag efter medicinering av nyss nämnda magkatarr ;-)

    SvaraRadera

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar