måndag 1 juli 2013

Allt är inte lika fint som det ser ut att vara....

Ni har alla sett dem. De där instagrammade, facebookade eller bloggade måltiderna. Supernyttiga, färgglada och snyggt upplagda. Ni har säkert funderat, ser det ut så där jämt när de äter? Nej såklart inte, man delar det man är nöjd med.

Här kommer en historia från verkliga livet - mitt liv!

Jag fick för mig att laga en god och lite halvlyxig frukost till min familj. Bestämde mig för bananpannkakor stekta i våffeljärn. Mosade 2 bananer, vispade i 2 ägg  och smaksatte med vaniljpulver, mandelsmör och kanel. So far so good. Smorde järnet med kokosolja (nyttigt ska det ju vara) och hällde i de två första. De blev jättefina, kanske tendens till att fastna men inte så farligt. När jag skulle grädda nästa två smorde jag ingenting - hjärnsläpp, vet inte vad jag tänkte. De brände naturligtvis fast rejält och det tog en bra stund att få rent våffeljärnet.

Nu hade jag smet till en våffla till, vi skulle få en varsin i alla fall...eller? Såklart inte, den sista fastnade också! Jag orkade inte ens göra rent järnet utan lät det stå. La upp en våffla till Lille E och en till mig (mannen sover i alla fall fortfarande), skar upp lite frukt och några jordgubbar. Tänker att lite sån där agavesirap kanske kan passa till. Jag VET att vi har agavesirap *letarsomengalningiskafferiet*. Som i slow motion ser jag hur först den ena mjölburken välter, sedan den andra...om locken sitter på? Nej såklart inte!

Så nu har jag:

- Ett vidbränt våffeljärn
- Mjöl över hela köksgolvet
- En färgglad frukosttallrik

Vad tror ni att jag väljer att dela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar