söndag 7 juli 2013

Intervaller x2

Tog en vilodag igår, både från träning och bloggande. Kände mig lite risig och valde att vila för att inte riskera att bli sjuk. Men det verkar ha varit falskt alarm (gräspollenattack, sömnbrist...vem vet) för idag mår jag alldeles utmärkt.

Idag har jag njutit av Göteborgs södra skärgård tillsammans med familjen, ätit lunch på picknickfilt, solat och badat (jo faktiskt) lite. Det var riktigt härligt men vi var rätt trötta när vi kom hem. Fixade middag. Åt. Satte mig i soffan...det var skönt, väldigt skönt, kanske lite för skönt. Just det jag skulle ju springa! 

Förutsättningarna för ett toppenpass var inte så höga men det gick faktiskt helt ok. Joggade bort till lagom tuff backe, sprang upp och joggade ner sju gånger innan jag joggade (lite långsammare) hem igen. Kom hem helt slut och nöjd med att jag fixat veckans alla löppass, då kom jag ihåg det där som jag och SysterYster tummade på förra veckan. Det hade jag visst glömt (läs. valt att förtränga). Börjar fila på ett SMS och hoppas innerst inne att hon också glömt och att vi kan komma överens om att vi kör dubbelt nästa vecka, då ringer telefonen.

- VA! Har du inte gjort det, det har ju jag!!!

Sagt och gjort, ett glas vatten, ut med träningsmattan, på med tabata-timern...let's do this! Tydligen hade jag lite mer energi att ge, men sedan tog det stopp och jag landade i soffan med en stor skål glass!

Hoppas ni också har fått njuta av solen idag! Glöm inte solkräm!


Är det semester så är det! 

Före första intervallpasset - känner mig stark i min Finishertröja (men kanske inte jättesnygg :-))

Efter andra intervallpasset! Helt slut, men fick en peppande gos av Kisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar