torsdag 18 juli 2013

Ibland ljuger klockan...

Enligt planen skulle jag idag springa:

- 2 km lugn uppvärmning
- 5 km snabbt
- 2 km lugn nedvarvning

Alltså totalt 9 kilometer. Valde en av mina favoritrundor som jag visste var runt 9.

Första 2 kändes lätta, sprang med låg puls och lugnt jämt tempo. Den 3:e gick klart mycket snabbare men efter det blev det tungt. Jag tog i som en galning, pulsen gick upp och svetten rann, men farten sjönk! Otroligt frustrerande!

Nu är det kanske inte alltid så klokt att bara titta på farten. För som sagt, pulsen gick upp och ansträngningen ökade, lägg till det motvind och en rejäl uppförsbacke. Om inte 5 snabba så blev det i alla fall 5 tuffa.

Jag är nöjd med dagen och väldigt glad att jag har många pass kvar innan Stockholm halvmarathon - det är då jag ska vara i form och springa snabbt!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar